Happy New Year!!! - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Ronald Braber - WaarBenJij.nu Happy New Year!!! - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Ronald Braber - WaarBenJij.nu

Happy New Year!!!

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

16 Januari 2008 | Verenigde Staten, Houston

Hallo!

Om te beginnen iedereen een heel gelukkig Nieuw jaar gewenst!

Ik weet dat het al weer een tijdje geleden is, maar je moet het een beetje spannend houden natuurlijk. In de tussentijd is er natuurlijk wel weer het een en ander gebeurd.

Op het werk begint het goed te vorderen. Kom meer en meer in mijn rol en heb het idee dat het erg goed gaat. Toen kwam het moment dat ik besloot om niet hier te zijn met kerst en Oud & nieuw maar lekker thuis, bij familie en vrienden. Moet zeggen een uitstekende beslissing geweest. Al ben ik ervan overtuigd dat het hier ook wel OK had geweest - maar oke.

Het begon met het idee om het een verrassing te laten zijn. Dus - zoals wel eerder geflikt - wist niemand van mijn komst en was het dus echt en complete verrassing. Alhoewel het voor een niet nader te noemen persoon (vaders ;-)) toch niet z'n verrassing was. Die heeft op een of andere manier toch het gevoel gehad dat dit wel eens zou kunnen gebeuren - en ja - gelijk kreeg ie.

Dus het weekend voor kerst naar huis gevlogen. Even een enorme trip. Omdat ik niemand op de hoogte wilde stellen ben ik tot aan huis met het openbaar vervoer gegaan. In de alle vroegte op zaterdag morgen door middel van trein - metro - bus en zelfs liften thuis gekomen. En toen de reactie - geweldig, haha!

Natuurlijk de zelfde avond nog met z'n allen naar de kroeg en als ik niet mis heb nog naar Numansdorp geweest (kan blijkbaar niet ontbreken...). Door de enorme reis, jetlag en avond stappen is er een zondag uit mijn leven verdwenen. Mijn ogen besloten de zondag erna pas om half 7 s'avonds open te gaan.....

Maandag voor kerst was denk ik wel de leukste avond. Besloten om sinds hele lange tijd (althans voor mij) weer naar de kroeg (hoekie) te gaan. Moet zeggen dat het daar uiteindelijk heel gezellig is geworden. Met een imitatie van Tracey Chapman door Berry en ondergetekende. We bleken erg populair daar.... haha (alles misschien ook wel door het nuttigen van een aantal pilsjes).

Verder natuulijk de kerst dagen gehad. Gezellig met familie gaan eten in het Grevelingen restaurant en tweede kerstdag lekker thuis met the grand parents - ook erg gezellig!

Met een etentje met oud collega's tot slot in in Willemstad voor het einde van het jaar.

Oud en Nieuw hebben we met de hele groep gevierd bij Jacob (ook wel Poop) thuis. Denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat het een leuke avond was - met een rode straat tot gevolg.

Met de lange terug reis (11 uur) voor de boeg de nadagen rustig aan gedaan.
Conclusie van deze trip: Rib uit mijn lijf, maar zeker de moeite waard geweest (zal sterven alst nie waar is :P). Erg veel gelachen.

De twee weken sinds terug komst zijn redelijk soepel gelopen. Op het feit na dat ik even een weekend flink ziek was, gaat het werk ook steeds beter. Maak enorme stappen vooruit dus das goed. Iedereen is hier overigens ziek, zwak en misselijk. Daar zal ik het van opgepikt hebben. Daardoor ook weinig actief gedaan sinds terugkomst in cowboy land.

Bijgaand nog wat losse foto's. Onderanderen van het golven....

De groeten weer! Gaat jullie goed!

Ronald

  • 16 Januari 2008 - 08:56

    Lionne:

    Hoi, ziet er allemaal weer heel beroerd uit!!!.Maar zeker een hele leuke verrassing dat je met de kerst en zo thuis was.Lukt het op de golfbaan een beetje, lijkt me lastiger dan je denkt.
    Doe je best zal ik maar zeggen, je hebt toch nog een tijdje voor de boeg niet waar? De groetjes van de vissertjes.

  • 16 Januari 2008 - 09:02

    Zanger:

    Ha koekebakker,

    Het doet me deugd dat je aan me hebt gedacht!

    Bye Bye

  • 16 Januari 2008 - 20:00

    Pap:

    Hey,
    Eindelijk weer een story....
    Prachtig z'n Kerst & jaarwisseling voor iedereen die je kent.
    Sta je als vader naar buiten te kijken naar de mooie berijpte bomen op zaterdagmorgen, net een mail gestuurd met foto naar Houston van die zelfde bomen en zie je boven de tuinpoort een pet met de zoon eronder, geweldig!
    Je raakt de ballen toch wel of zijn het foto-shop plaatjes :-)
    Top dat je lekker in je rol komt in je werk, hou het zo......
    Tot op msn,
    Mam & Pap

  • 17 Januari 2008 - 10:03

    Rina:

    he lummel bel of meel de volgende keer bij zulke verassingen, ik heb nog steeds een kangoo waar jij best wel bij past ook al is het heel vroeg of laat!!!
    Groet ook van Ole
    En ik zeg toch niks tegen je familie toch.....

  • 23 Januari 2008 - 01:42

    Schrijver:

    Kleine Update!

    Vandaag te horen gekregen dat Melbourne (Australië) mijn volgende bestemming zal gaan worden.

    Klinkt niet gek dacht ik zo ;-)

    Ciao Ronald

  • 24 Januari 2008 - 08:19

    Lionne:

    Hoi, dat klinkt goed.Hoe lang blijf je daar.I

  • 24 Januari 2008 - 18:24

    Janny Reijerkerk:

    Goedenavond Ronald. Ik heb gisteravond je moeder gesproken op de hobbyclub daar ik een probleem heb.
    Ik heb een neefje die heel erg ziek is en zijn droom is een knex 6 foot giant ferris wheel. Wij kunnen uit europa deze niet bestellen wordt alleen in usa en canada geleverd zie jij een kans om deze te bestellen en dan naar nederland te sturen?
    Ik kan het geld naar je bank sturen. Mocht je een kans zien laat mij het maar weten.
    Je bent wel een wereld reiziger aan het worden straks wen je niet meer in het kleine nederland. Ik las dat je nu weer naar australie gaat maar je ouders waren verschrikkelijk blij met de feestdagen dit was hun mooiste kado. Heel veel plezier en een goede tijd. groeten Janny Reijerkerk

  • 02 Februari 2008 - 18:10

    Sanner:

    heeeeejjj ronnie!!!

    Daar krijg je dan eindelijk het berichtje waar je erg naar uitgekeken hebt! Ik zit op dit moment bij je ouders lekker patatekes te eten, want ik mag straks samen met mi en nog vele andere mensen uit zbl gaan carnavallen!!

    Wat leuk om de berichtjes op de je site te lezen en fijn dat het goed met je gaat!! leuk dat je nog de beste wensen geeft voor het nieuwe jaar, maar gelukkig heb ik deze in levende lijve mogen ontvangen!! Wat een zeer plezante avond was dat he;)! o o o de familie braber was helemaal teut! pa en ma helemaal padje af! Maar ja wat maakt het ook allemaal uit want jij was in zbl!!!! :D

    Je bent al op veel plekken geweest zo te zien aan de lijnen op de kaart! Misschien leuk dat je volgende keer een passagier meeneemt? Het is maar een idee....;)

    Mijn berichtje wordt vandaag even niet langer omdat mi en ik even ons roodkapje pakje moeten aan gaan trekken en dan gaat j e paps hele mooie foto's van ons maken! We zullen ze wel naar je doorsturen!!!

    Binnenkort stuur ik weer een berichtje en dan zul je alle belevenissen van ons horen!!! ( als je het tenminste leuk vindt, anders moet je het maar zeggen hoor) maar op deze manier blijf je een beetje op de hoogte!!!

    Fijne dag verder vandaag nog ( werkse:P) en tot horens!!!

    Greetss sanner!!

  • 03 Februari 2008 - 17:51

    Sanner!!!!:

    heeeeejj!!

    Daar ben ik alweer!!! Ik snap namelijk dat je erg benieuwd bent naar onze belevenissen en daar breng ik je graag van op de hoogte!
    Het begon allemaal om 18:00 uur 's avonds. Ik kom aan in huize braber! Op dat moment heerst er nog een rustige stemming. Je mams is aan het kokkerellen, paps zit op de bank en mi staat onder de douche. Ik bekijk ondertussen de foto's van curacao! Erg mooie foto's, zeer leuk om te zien!
    18:30 we mogen aan tafel. Ik mag naast papa braber zitten en weten eten pizza, patatekes en lekkere happies;) om te smullen dus en iedereen viel dan ook meteen aan! Op dat moment kwam jij ter sprake en dus ook je site! En tsja daar is sanner wel voor te porren! ik vind het wel leuk om daar een berichtje op achter te laten, want ik heb zelf nmlk ook zo'n site! erg leuk om te lezen!
    19:30: mi en sanner gaan zich opmaken, omkleden etc!!je kent het wel! Drie bussen haarlak, 2 potten gel, een hele mascara en nog de rest van het ratteplan. Uiteindelijk verschijnen wij als twee roodkapjes beneden en worden er te gekke,gave,rare foto's gemaakt.
    8:15 SNEL naar janus toe om daarna door te gaan naar milou en han en dan door naar de bus waar iedereen op ons zit te wachten. De sfeer is al goed dus dat gaat goed komen!
    8:30 De busreis begint en wat voor een! Jeeetje onze buschauffeur BAREND heeft net z'n rijbewijs lijkt het wel. Hard rijden, maar ook kneiter hard remmen! Sanner was dus op de heenreis al mega misselijk! maar dat mocht de pret niet drukken, dus op naar de kroegen in roosendaal. ( probleempje het raam kon niet open)
    Wat een sfeer hing daar!!! Rennen van kroeg naar kroeg want oeii wat hadden we het koud!! Op een gegeven moment nog midden op een groot plein staan dansen!! ENN... staan springtouwen en twister gespeeld! en weet je ik heb gewonnen met twister en een medaille gewonnen:D:D:D! Joehoeee!!
    En toen kwam het grote moment: sanner en mi waren iedereen kwijt en tsja wat doe je dan! Rennen over een groot plein heen om het warm te krijgen:P;)Om half 12 hadden we t gehad en hingen we kapot aan de zijkant van een zaaltje:P haha... Maar een uurtje later waren we weer topfit en konden we er weer tegenaan! We kwamen nog de jostiband tegen!!! mochten er zelf ook nog aan deelnemen, dus een mega geweldig feest
    Dan is het kwart voor 3 en staat onze geweldige buschauffeur weer klaar! We mogen weer naar huis en dan is het voorbij! het roodkapje pakje mag weer de kast in en wij doken ons bed in met een glimlach op onze mond op deze fantastische avond!!!!

  • 04 Februari 2008 - 10:36

    Ik:

    wie is sanner?

  • 04 Februari 2008 - 11:06

    Huib En Ad:

    hey Ronald.
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    ook van opa en oma Braber en een fijne dag. Wanneer ga je naar australië? We hebben weer de hondjes van de buren die zijn nu voor 5 weken naar australië om
    te surfen tussen de haaien.
    Groetjes vanuit Ouddorp.

  • 04 Februari 2008 - 22:47

    Schrijver:

    Heey Hallo

    Update van de Update eerder.... Toch geen Australie.... Beetje jammer. Wat het wel wordt is gespannen afwachten helaas...

    Groeten,
    Ronald

  • 05 Februari 2008 - 06:00

    Pap En Mam:

    Ha, Jongen
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    maak er een leuke dag van met de mensen om je heen.

    dikke kus Pap,Mam en je zusje.

  • 05 Februari 2008 - 06:54

    Lionne:

    Hoi Ronald van harte gefeliciteerd en ik hoop dat het een gezellige dag wordt.Geen Australië dus begrijp ik,jammer denk ik,klonk goed.Nou joh tot schrijvens dan maar weer en tot ziens!
    Groetjes Bas,Lionne en Laura

  • 05 Februari 2008 - 13:31

    Jozina V.d.Velden:

    Ronald van harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Een hele fijne dag toegewenst.Ik heb met je moeder vandaag koffie gedronken met een gebakje (ter ere van jouw, de rekening komt nog hahaha), nog veel succes in de U.S.A. en tot ziens. Groetjes en kussen van Peter, Jozina, mark & Stefan.

  • 05 Februari 2008 - 14:11

    Miranda:

    Van harte gefeliciteerd Broer!! Maak er een leuke dag van.. Dikke X Miranda

  • 05 Februari 2008 - 21:12

    Richard:

    Hey die Ronald,

    Van harte gefeliciteerd!

    Groeten

  • 07 Februari 2008 - 16:58

    Sanner!!!!:

    Daar ben ik dan weer!!!! ( Ja ik, ik ben het;)) Ik ben je helemaal vergeten te feliciteren!!! dus daarom hierbij nog van harte gefeliciteerd:D!! Ik hoop dat je een beetje een leuke dag gehad hebt:D!!
    Ik moet nu even eten dus deze keer wordt het niet zo'n spectakel! Maar het weekend komt er weer aan, dus je weet maar nooit wat je binnenkort weer kunt lezen!!!!

    groetjes weer vanuit het zeer warme zuid-beijerland!!!

    de enige echte sanner!

  • 08 Februari 2008 - 08:25

    Tracey:

    He Chapman! Alles hip?

    Hoe is het met de golf heupjes? koekebakker! Word tijd dat we in Nederland weer een balletje gaan trappen, is beter dan er tegen aan slaan!

    Heb je niet meer over afgelopen weekend gesproken.... Weggetikt zijn ze die kakkerlakken! Ik belde Klaas Jan in de rust, ik zeg: doe nou rustig Klaas anders is het zo 6-0 of 7-0. Dus je ziet het... Toch kon the Hunter het niet laten om er op het einde van de wedstrijd nog eentje in te tikken... en hoe!!!!!!!!!!!

    Hoe is het op je werk? En hoe zit het met de volgende bestemming? Is het al bekend? En nog belangerijker.... is het aan te reizen voor een liedje en een dansje?

    Aanstaand weekend is hier in het dorpshuis Tim en Faab, je weet wel, waar we vorige x naartoe zijn gegaan in pak. Kom je ff biertje doen? Ik haal je wel op van het vliegveld... Doen we ons nette pak aan, schrapen we de kelen en zetten we de huig open!

    Nou ik kap ermee. Ik ga maar ff werken, het is hier tenslotte al half 10. En heb de krant al helemaal uit en al 3 bakken koffie op. Laat ik maar eens gaan beginnen.

    Dag kameraad.

    Spreek je snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Na mijn Aberdeen stage nu het volgende buitenland avontuur. Ik zal in dit dagboek proberen de komende tijd verslag te doen van mijn wereldreis. Ik ga voor 2 jaar in verschillende landen werken in de olie en gas industrie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 39975

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: