Lots to tell - Next experience! - Reisverslag uit Zuid-Beijerland, Nederland van Ronald Braber - WaarBenJij.nu Lots to tell - Next experience! - Reisverslag uit Zuid-Beijerland, Nederland van Ronald Braber - WaarBenJij.nu

Lots to tell - Next experience!

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

12 September 2008 | Nederland, Zuid-Beijerland

Hoi Hoi,

Het is inmiddels echt een lange tijd geleden dat ik een verhaaltje heb geplaatst, dus het wordt wel weer eens tijd, toch?!

Ik zal eerst is vertellen over de nadagen van Noorwegen. Een paar weken voordat het voor mij ook weer tijd werd de plaats te verlaten, zijn mijn ouders op bezoek geweest. Dat is echt een super weekend geweest. Niet alleen door de gezelschap, maar ook door het feit dat we echt hele mooie plekken hebben kunnen zien in de buurt van Stavanger/Sandnes. Ik had de mogelijkheid om de auto te lenen van het werk waardoor er lekker op uit konden. Dat had zeker niet gelukt met mijn eigen auto (zie foto vorig verhaal). Preikestolen (Table Rock) was voor mij zeker het hoogtepunt, ondanks de hagel. Het is echt fantastisch om daar - eenmaal aangekomen - bovenop die punt te staan en 900 meter (!?!?) naar beneden kijken.... Zie bijgaand daar wat materiaal van!

Eenmaal klaar in Noorwegen met werken was het natuurlijk tijd om verder te gaan - maar door interne veranderingen is het niet helemaal gelopen zoals de bedoeling was. Uiteindelijk ben ik weer op Moerdijk terecht gekomen - waar het dus allemaal begonnen is. Vanaf begin Juni tot nu heb ik dus 3 maanden in Holland doorgebracht, wat totaal niet vervelend was gezien de zomer en daarbij komende evenementen etc.

Nog maar net terug uit Noorwegen en toen begon het EK. Al in Noorwegen had ik een ticket geboekt naar Basel om de wedstrijd mee te maken van Oranje in Bern tegen Frankrijk. Bern was super gezellig in de Fanzones en Oranje speelde fantastisch dus die dag kon niet stuk. Verder het weekend nog gevierd in Basel en weer terug naar huis om aan het werk te gaan. Maarrrr - door het succes van Oranje ging het toch weer kriebelen om weer terug te keren en de wedstrijd tegen Rusland mee te maken. Zo gezegd zo gedaan dus ben ik met Pim het weekend naar Basel gereden en hebben daar twee nachten bij Frits overnacht. Was zeer geslaagd weer, alleen het resultaat was zeer teleurstellend.

Redelijk snel daarna was het weer tijd voor een editie Concert at Sea (CaS). Dit jaar is er voor gekozen om in een huisje te gaan in Port Zeelande in plaats van op de camping omdat we daar vorig jaar letterlijk en figuurlijk afspoelde. We waren met 11 man dus twee huisjes. Ondanks de toch wat mindere concert zaterdag avond (vrijdag was toch beter) was het weekend echt te gek!

Verder in de tussentijd ook nog aan het werk geweest natuurlijk tot de vakantie naar Kreta. Ook hier weer een fantastische tijd gehad. Veel gefeest, veel aan het zwembad en veel niks gedaan ;-)....

Erg goed dus allemaal! Ook de tijd thuis was weer gezellig. Weer even terug in het oude systeem, waar alles nog zo simpel was ;-).

Afgelopen week ben ik weer in Basel geweest om o.a. het een en ander te bekijken voor Gabon en wat afspraken. Ook weer erg gezellige geweest met wat poker avondjes etc. Maar werk gezien was het ook succes vol. Zoals ik hier boven al zei, ik heb me vooral ook gefocust op Gabon deze week, omdat ik volgende week naar Libreville (Gabon) zal gaan voor wederom 3 maanden.....! (Wil ook zeggen dat ik aan m'n Frans moet gaan werken)
Door de juiste mensen te spreken heb ik meer inzicht gekregen in wat te verwachten daar.

De vormgeving van deze site heb ik alvast aangepast in een wat meer Afrikaanse sfeer om alvast wat te wennen.... ;-)

Was ff een lang verhaal, maar jullie zijn tot nu toe weer even op de hoogte. Ik laat zo snel mogelijk iets van me horen als ik in Gabon ben aangekomen aanstaande dinsdag.

Ciao!

Ronald



  • 13 September 2008 - 06:20

    Lionne:

    Eindelijk ik heb weer iets om terug te schrijven.Ben heel benieuwd naar Gabon ,maat van mij geen antwoord in het frans dat is heel heel roestig .Een hele goede reis en ik hou het weer in deze site, en tot schrijvens .
    De groetjes van alle Vissertjes

  • 14 September 2008 - 16:25

    Schrijver:

    En de foto's van de afgelopen maanden....!

    Ga jullie weer missen!!

    Groeten, Ronald

  • 15 September 2008 - 14:49

    Cowboyhoed:

    Tot mijn grote schrik word ik niet geroemd in dit verhaal

  • 16 September 2008 - 19:18

    Miranda:

    Weer een nieuw avontuur tegemoet.. Heel veel succes en geniet ervan! Ik zal je weer gaan missen!

    Dikke kus.

  • 18 September 2008 - 11:28

    Berry:

    Hey Ronald!

    Heel veel succes weer en veel plezier. Hoop dat je er wat van opsteekt en dat je met nieuwe ervaringen weer terug naar huis kunt keren.

    Maak je hier maar geen zorgen, ik houd alles in de gaten en zorg dat ook hier het leven doorgaat de komende 3 maanden.

    Tevens zal ik op je zusje passen.

    Dag jongen, zal je missen.

    Love you kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Na mijn Aberdeen stage nu het volgende buitenland avontuur. Ik zal in dit dagboek proberen de komende tijd verslag te doen van mijn wereldreis. Ik ga voor 2 jaar in verschillende landen werken in de olie en gas industrie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 39900

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: