La Point - Reisverslag uit Libreville, Gabon van Ronald Braber - WaarBenJij.nu La Point - Reisverslag uit Libreville, Gabon van Ronald Braber - WaarBenJij.nu

La Point

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

29 September 2008 | Gabon, Libreville

Bonjour! Ca va?

Gabon. Libreville.... net boven de evenaar... Afrika.... gewoon peerimaaa!!

Sinds twee weken weer redelijk ver van huis. Zoals in mijn eerdere bericht aangegeven, ben ik afgereisd naar Gabon (voor de mensen die er nooit van gehoord hebben; West-Afrika - op de evenaar ;-)).
Ten eerste is het weer gewoon goed... Gok op een gem. temperatuur van 28+... Het kan af en toe flink regenen, maar dat komt omdat het regen seizoen begonnen is. Sinds donderdag zit ik in m'n appartement. Heb de eerste anderhalve week in een hotel gezeten - niks mis mee - maar ben toch maar opzoek gegaan naar een eigen plekje. Zit je toch wat lekkerder op je gemak. Sinds vandaag lijkt het internet ook te werken... Vandaar dat ik niet eerder wat heb kunnen schrijven. Daarbij heb ik er ook nog niet echt heel veel tijd voor vrij kunnen maken.

Het werk is op dit moment heel erg uitdagend en daarbij ook erg druk. Werk dagen van gemiddeld 11 uur is niks - waarvan je op een of andere manier weinig van merkt... Ben op dit moment bezig met een ingrijpend project voor het Libreville kantoor (naar wat ik vandaag begreep impact zal gaan hebben op de hele regio - Gabon, Kameroen & Equatoriaal Genea). Erg interessant dus allemaal!

Ik moet bekennen, de weekenden zijn verre van vervelend. Zoals de foto's al veel woorden wegnemen. Via Jessica (collega - kon haar al van Basel) heb ik inmiddels een flink aantal mensen leren kennen. Helaas allemaal Frans sprekend, dus is wat lastig communiceren, maar met wat gebaren taal en wat engels-franse zinnen komen we er vaak wel... Anyway, deze mensen zijn heel gast vrij en dus is er altijd wel tijd voor een gezellige avond. Maar ook de weekenden zijn dus prima. Het eerste weekend dat ik hier was zouden we op zondag al met een boot weg gaan naar een eiland, maar helaas waren de weergoden ons niet gezind en ging dat dus niet door. Als alternatief hebben we de auto (lees 4x4) gepakt en zijn we de bush in gegaan.... Net buiten de stad is het dan dus ook geen weg meer te noemen, dus een 4x4 is meer dan welkom. De bush was echt mooi. Zoals je je misschien een regenwoud voorstelt. Het mooiste moest toen dus nog komen. Uiteindelijk een heel stuk te hebben gehobbeld kwam daar ineens een prachtig mooi strand tevoorschijn (jammer dat het regende). Er zijn dus mensen die daar hun weekend huisje hebben staan.... Lijkt me niks ;-)

Het tweede weekend, weer het zelfde plan... maar je voelt hem aankomen.... WEER regen. Dus het zaterdag erheen en zondag terug ging dus weer niet door. Dat terwijl het heel de week wel mooi is geweest.... Maar goed. Er moest nog iets gebeuren aan het huisje dus hadden een aantal gasten besloten toch even te gaan en of ik mee ging. Dacht, ach, waarom niet - zullen wel zien. Het is een eiland (eigenlijk schiereiland - maar niet begaanbaar met een auto) genaamd La Point. Met de overtocht erheen regende het nog een beetje, maar eenmaal aangekomen, volop zon. Bijgaand de foto's ervan! Echt een klein paradijsje moet ik zeggen! Dus ze hebben daar de generator weten te repareren - als voorbereiding op alweer een geplanned weekendje. Dus voor volgende week de zelfde plannen als de vorige twee weekenden - hopen dat het weer mee zit. Maar je moet je voorstellen op dat mooie witte zand voor het huis een bbqtje, een biertje en wat muziek - de rest laat ik aan de verbeelding over.... ;-)

Op de overtocht terug nog een hengeltje uitgegooid maar weinig gevangen. 's Middags nog wat gegeten bij andere mensen en voor de rest gister rustig aan gedaan. Wat energie sparen voor deze week, want die gaat belangrijk worden....

Overigens is het al bekend dat er van de planning afgeweken zal gaan worden. Over twee a drie weken verlaat ik deze plek weer. Ik laat snel weten wat het wordt - zoals het eruit ziet Malabo, om vervolgs weer terug te keren naar Gabon, maar dan Port Gentil. Maar goed - nog even afwachten.

Nou weer genoeg verteld denk ik zo.

Ik mis jullie allemaal en gaat jullie goed!

Au revoir!
Ronald


  • 30 September 2008 - 07:24

    Lionne:

    Nou ziet er allemaal wel goed uit.Maar ook hard werken begrijp ik.Nu maar hopen dat de weergoden een beetje rekening houden met een regenvrij weekend, maar dat mag de pret niet drukken.Werk ze en geniet maar van dat mooie land. Groetjes

  • 30 September 2008 - 16:21

    Pap En Mam:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Ziet er weer fantastisch uit.goed dat je je eigen appartement hebt.Fijn dat je zulke leuke mensen om je heen hebt,en je je niet zomaar zal vervelen.succes verder we zijn trots op je.
    Dikke kus,Pap en Mam.

  • 03 Oktober 2008 - 15:00

    Ad En Huib:

    wat mooi allemaal zeg we genieten van je foto"sen zal ik je wat vertellen dat weten je pa en ma ook nog niet wij gaan in november naar zuid afrika op vakantie veel plezier ronald en we zien uit naar de volgende foto"s groetjes uit ouddorp

  • 06 Oktober 2008 - 05:59

    Mendy:

    Hey Ronald! Super gaaf om te zien dat je daar je eigen plek hebt, en dat je ondanks het harde werken wel iets van het land kan zien!
    Die regen houdt vanzelf een keer op, en dan zou je willen dat ie af en toe weer terug zou komen! hahaha.

    Hopelijk hebben ze nog meer mooie plekken voor je in petto.

    Veel liefs en groeten vanuit een warm (en ook wel eens regenachtig) maar super prachtig en chill Luang Prabang - Laos

    Mendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Na mijn Aberdeen stage nu het volgende buitenland avontuur. Ik zal in dit dagboek proberen de komende tijd verslag te doen van mijn wereldreis. Ik ga voor 2 jaar in verschillende landen werken in de olie en gas industrie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 39903

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: