Bye States -> Basel -> vakantie -> Noorwegen - Reisverslag uit Sandnes, Noorwegen van Ronald Braber - WaarBenJij.nu Bye States -> Basel -> vakantie -> Noorwegen - Reisverslag uit Sandnes, Noorwegen van Ronald Braber - WaarBenJij.nu

Bye States -> Basel -> vakantie -> Noorwegen

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

15 Maart 2008 | Noorwegen, Sandnes

Hallo mensen,

Daar zijn we weer. Weer terug in Europa en terug in de kou... Er is de laatste tijd toch wel veel gebeurd moet ik zeggen, zonder dat ik jullie daarvan op de hoogte heb gesteld... Dus nu even een flinke update.

Om te beginnen natuurlijk mijn nieuwe plekkie. Dat is dus niet Melbourne geworden, zoals eerder laten weten, maar Noorwegen... Heel wat anders, maar erg leuk moet ik zeggen. De eerste dagen zijn prettig verlopen met een leuk nieuw optrekje.

Drie weken geleden ben ik terug gekeerd uit de States (helaas toch wel, mist het wel een beetje) en ben direct de maandag erop vertrokken naar Basel voor een weekje. Dit weekje was ge-plannend zodat ik het skiweekend van Basel mee kon pakken. Heb een week bij Frits in huis gezeten en is erg gezellig geweest. Ook het ski weekend was top. Zaterdag was een beetje jammer door de regen, maar uiteindelijk zondag toch nog op de piste gestaan. Ook een leuk dineetje gehad daar boven in een iglo (al was de kaasfondue niet te vre...), maar geeft wel een leuk plaatje.

De week erna (vorige week) op maandag weer thuis gekomen uit Basel en direct de zelfde avond nog vertrokken naar de Alpen voor een weekje snowboarden met Pim. We hadden een auto gehuurd en zijn naar Frankrijk gereden (we moesten wel, geen winterbanden). Erg leuke week gehad met lekker weer, bijgaand de resultaten daarvan.

En toen waren we aangekomen bij de al eerder vermelde vertrek naar Noorwegen. Afgelopen dinsdag werd ik opgewacht op het vliegveld en direct naar huis gebracht gezien het al laat in de middag was. Zoals gezegd een erg leuk huisje op redelijke afstand van kantoor, met de supermarkt en sportschool als buren. Ook de mensen op kantoor zijn erg aardig, alhoewel niet echt mijn leeftijd, maar ok. Ik heb me niet druk hoeven maken hoe op kantoor te komen omdat ik direct de volgende dag een auto (busje, zie foto) kreeg aangeboden. Ben ik erg blij mee, niet alleen voor werk, maar ook om mezelf een beetje te kunnen verplaatsen in de omgeving.

Toen brak het weekend aan. Een van mijn collega's gaf als tip te gaan snowboarden van het weekend. Vond ik niet eens een gek idee - en denk dat ik toch wel kan zeggen dat ik dat leuk vind ;-). Dus voor de derde keer in korte tijd weer de spullen bij elkaar geveegd en zaterdag vroeg opgestaan voor de busreis. Er gaat dus een bus vanaf het centraal station in Sandnes direct naar verschillende ski oorden in de bergen van de regio. Dit was echt geweldig (so fantastisch ;-)). Alleen de busreis was het vroege opstaan al waard. Zoals al verwacht - Noorwegen is echt MOOI!!! Bijgaand wat mooie plaatjes van de reis er naar toe en de pistes zelf.

De planning voor volgend weekend staat ook al vast. Het is hier in Noorwegen heel lang paas weekend in vergelijking met Nederland. Aanstaande woensdag gaat om 12 uur het lichtje uit, en dinsdag morgen zal de eerste pas weer aanwezig zijn. Dat bracht dus stof tot nadenken wat te doen met deze tijd. Zag het niet zitten om in het appartementje te gaan zitten, dus moest ik wat anders verzinnen. Had er nog even aan gedacht terug te vliegen naar NL maar das een beetje een duur grapje als je laat boekt. Dat was reden om het niet te doen en te kijken of Aberdeen een optie was. Dat is hem dus geworden. Wel leuk - weer wat oude vrienden en bekende op te zoeken. Vlieg aanstaande donderdag naar Aberdeen en ben de zondag weer terug in Sandnes.

Dit was dus even een flashback van de laatste weken. Denk dat ik alles wel heb genoemd....

Tot de volgende keer !!!!!!!

Ciao Ronald

  • 16 Maart 2008 - 09:30

    Lionne:

    Nou eindelijk weer eens een bericht van jou, maakte me al zorgen!.Ziet er allemaal weer echt verschrikkelijk uit, maar niet heus.Valt zeker niet mee van de ene ski naar de andere snowboard ?
    Hoop dat alles goed gaat en je het daar naar je zin hebt.Groetjes van de Vissertjes

  • 18 Maart 2008 - 11:30

    Mr. B. V. D:

    Eindelijk bericht!!! Eindelijk!!

    Hippe wagen... Nou moet het geen probleem zijn om een mooie blonde Noorse aan de haak te slaan!

    Sterker nog neem er een paar mee voor hier! Gooi je ze achterin je the A-team busje!

    Verder alles goed? Hier rustig, as usual.

    Met betrekking tot vrouwen weinig veranderd (zal sterven as ni waar is) en werk is nog steeds super uitdagend ;)

    Zit er over te twijfelen om even langs te komen bij je. Zit op zwart zaad op het moment.

    Zit wel op fitness overigens, dat kon er nog net vanaf. Ga samen met Pim en Bas... Pim gaat om zn buikje weg te werken, Bas om zn conditie te verbeteren en ik om mn 6-pack in een 8-pack om te zetten.

    Ga je nu al naar Aberdeen dan? Zal wel ongeveer (w8 ik scroll even naar boven) ja je gaat nu ongeveer naar Abderdeen. Is wel lache! Daar zat toch ook dat meisje waar je zo smoorverliefd op was? Hopen dat ze er nu weer is!!! Niet te hopen dat ze je weer afwijst man, dat zijn geen leuke dingen natuurlijk. ;)

    Hey ik ga weer aan het werk... STAPELS werk heb ik hier rechts van me liggen, maar het ligt mij best!

    Hey flapdrol latersssssssssss

  • 19 Maart 2008 - 11:16

    Opa:

    Hey Ronald

    Leuk om weer te lezen hoe het met je gaat. Ik ben ontzettend benieuwd naar je volgende verslag.

    groetjes van Oma en Opa

  • 23 Maart 2008 - 10:07

    Frits:

    Valt niet mee allemaal het PA leven.. Kan er over meespreken, vanuit Gabon (graatje of 28 - strakblauwe hemel en een goddelijk briesje) Greets

  • 11 April 2008 - 09:08

    Chersonissos Plan:

    Geachte heer Braber,

    Via deze weg wil ik u laten blijken hoezeer het mij in vreugde stemt dat u ons verblijf op Kreta pleziert door zelf ook aanwezig te zijn.

    Wij zijn u daar uiteraard zeer dankbaar voor. De heren B. van Dijk en P. Schijf zullen de eerstkomende weken veel tijd besteden aan de planning voor deze vakantie.

    Denkt u hierbij aan: een bezoek aan de kathedraal van Chersonissos, de expositie; Chersonissos en de natuur, stadswandeling, koraalonderzoek, en informatieve lezingen betreffende de geschiedenis van Chersonissos.

    U zult nu denken: Wat een verplichtingen!

    Neen dit is niet correct, uiteraard bent u vrij om aan de geplande activiteiten deel te nemen, houd wel in uw achterhoofd: samen uit samen thuis!

    Uiteraard heeft de planner ook rekening gehouden met het avond programma. Deze zal wisselend zijn. Variërend van bingo tot karaoke. U kunt het zo gek niet verzinnen maar het plezier zal er niet minder om zijn!

    Om 10 uur moet het stil zijn rondom de vertrekken omdat er de volgende dag weer iets moois op het programma staat.

    Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, verblijven wij.

    Hoogachtend,

    B. van Dijk en P. Schijf

    "Chersonissos op zijn best"


  • 12 April 2008 - 09:03

    Pap & Mam:

    Fijn z'n vakantie in Chersonissos, ziet er goed uit!!! Culturele verrijking.
    Het is wel de juiste reisorganisatie waar je naar gekeken hebt? :-)
    Lekker weer een paar maanden in NL....

    Pap

  • 27 April 2008 - 17:50

    Opa En Oma Braber:

    Fijn dat je voor een paar maanden naar huis komt.Bij ons gaat alles gangetje(op een paar grote boodschappen na)als je begrijpt wat ik bedoel.Groetjes en tot ziens.

  • 05 Mei 2008 - 08:34

    Reisleider:

    Ik spreek namens velen onder ons als ik zeg dat ik een update wil van de site.

    Een verhaal boordevol spannende avonturen en belevenissen.

    Thanx voor de kaart nog, die was erg hip!

    Spreek je kameraad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Na mijn Aberdeen stage nu het volgende buitenland avontuur. Ik zal in dit dagboek proberen de komende tijd verslag te doen van mijn wereldreis. Ik ga voor 2 jaar in verschillende landen werken in de olie en gas industrie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 39956

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: