Staat van GROTE auto's, burgers en cowboys; Texas - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Ronald Braber - WaarBenJij.nu Staat van GROTE auto's, burgers en cowboys; Texas - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Ronald Braber - WaarBenJij.nu

Staat van GROTE auto's, burgers en cowboys; Texas

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

05 December 2007 | Verenigde Staten, Houston

Hallo daar,

Nou daar istie dan. Het eerste teken van leven uit de States! Alles wat je ziet en hoort over Amerika is waar. Alles is groot, uitgestrekt en bovenal moddervet! Ik denk dat dit vooral het geval is in Texas, wat toch wel een uitzondering is op de rest van de VS. Vooraf was al bekend dat Houston een hele grote stad is in omvang, waar de meeste andere Amerikaanse steden veel korter op elkaar zit met veel hoogbouw. Hier in "downtown" is ook wel hoogbouw, maar dat is maar een klein gedeelte van Houston. Ik denk dat je, zonder verkeer opstoppingen, zeker een uur kwijt ben om de stad te kruisen (over de snelweg....!).
Over auto's gesproken, ook das is uiteraard uitzonderlijk groot. De meeste van jullie zijn wel bekend met de term Hummer. Nou dat is hier een dinky toy. Ongelofelijk grote aso pick-up trucks en benzine slurpende SUV's met een moter van minimaal 6 liter. Wel gaaf moet ik zeggen. Maar dat ze schijt hebben aan de rest van de wereld wat betreft olie verbruik is duidelijk. Hieronder een foto van mij en mijn auto, dat is ook al geen kleintje, maar geloof me als er twee van die monsters naast je voor het stoplicht staan de brommen voel je je toch wel geïntimideerd......

Dan de reden waarom Houston in de top drie staat van meest dikke mensen per stad in de VS. Overal waar je kijk zijn eet tenten. Als je het ziet moet je gelijk aan die spelletjes denken waar je je pretpark moet bouwen. Dan kun je ook overal vreetschuren wegzetten en veel geld verdienen. Hier dus ook. Je kan het zo gek niet verzinnen of er zit wel een McDonalds ergens in, b.v. in supermarkten.

Genoeg over de VS. Mijn eerste dagen hier aan de ander kant van de globe. Die waren heel goed en erg gezellig. Toen ik aankwam bleek dat ik een "roommate heb". Al dan niet toevallig een Zwitser. Het appartement bestaat uit 2 slaapkamers en 2 badkamers dus is dus prima te delen. Hij blijft tot 21 december in Houston, waarna zijn kamer leeg komt te staan. Erg veel ruimte voor mezelf dus ;-). Maar tot nog toe is dat eigenlijk we gezellig en die eerste aanspraak is ook wel leuk. Hierdoor vorige week nauwelijks van mijn jetlag bij kunnen komen door elke avond wel iets te ondernemen. We trekken nu eigenlijk met zijn vieren op. De andere twee zijn OOK Zwitsers (is of ik er niet af kom). Maar ook deze twee zijn aardige gasten. Denk dat ik me tijd daar wel mee kan zitten.

Het appartement is gevestigd in een soort van compound waar heel veel appartementen worden verhuurd. Dit complex is gelegen in een rustige buitenwijk van Houston. Het kost me ongeveer een kwartier 's ochtends om naar kantoor te gaan.

Ook zondag naar een shopping mall geweest (enorm winkel centrum) en inkopen gedaan omdat mij kleding die ik bij had niet helemaal overeenkomt met de eisen op kantoor. Moet dus allemaal netjes, en daar had ik niet veel van bij. Nou goed waar we waren was naar mijn idee een aardig grote "mall" (denk 5-6 keer zuidplein. Maar dit was er nog een kleintje onder. Ben benieuwd hoe veel groter het dus nog kan zijn.

Weer tot een volgend verhaal. Voorlopig vermaak ik me wel in een graad of 20 gemiddeld ;-).

Groetjes,
Ronald

P.s. Kan me wel iets voorstellen van dat gestuntel op de dansvloer....
Nu je me weer herinnerd aan die actie in de baya lig ik weer dubbel jah...! Zie nog dat gezicht voor em.....
En of je het zelf al had geconcludeerd Ber, maar WIJ worden kampioen!

  • 05 December 2007 - 08:45

    Lionne:

    Hoi,wat een naar leven heb je toch op dit moment!!! Ben benieuwd of je als je weer in Nederland komt ook het formaat Amerikaan hebt, doe maar niet.Maak er wat van en de volgende keer maar weer zo'n mooi stuk typen. Groetjes van de familie Visser

  • 05 December 2007 - 11:29

    Opa En Oma:

    Hallo Ronald fijn te lezen dat alles goed
    met je gaat als ik je zo op de foto zie
    staan met die joekel van een auto zal dat
    best lukken.

    groetjes Opa en Oma

  • 07 December 2007 - 07:02

    Annemarie:

    Hey!
    Leuk om te horen dat het bevalt in mijn favoriete Amerika!! haha
    Hoe lang blijf je daar zitten?? hihi als je dan terug komt...wil je vast wel wat dingen voor me meenemen??? heb nog wel een boodschappenlijstje!!

    maar Ik wil nog wel meer foto's zien hoor!!

    veel plezier en geniet van het lekkere weer!!
    xxx

  • 09 December 2007 - 14:57

    Oma & Opa Stad:

    Hey Ronald,

    Hier zijn de stadtenaars. We horen van alle kanten en lezen dat het goed met je gaat. Dat is hartstikke fijn voor je.

    Dus als je weer dik wilt worden, dan begrijpen we dat je naar amerika moet gaan :-)
    Hier gaat alles goed. Ik heb nou een apparaat met lucht en ik ga goed vooruit.

    De groetjes van opa en oma.
    (We zijn nou bij ad en je krijgt van iedereen de groetjes.)

  • 10 December 2007 - 00:01

    Schrijver:

    Hallo mensen,

    Heb nog wat foto's toegevoegd. Ben zondag naar een American Football wedstrijd geweest. Dat was gaaf zeg! 71000 mensen, echt een geweldige sfeer. Ik als voetbal fan moest wel enorm wennen aan de spel regels. Snapte er eigenlijk geen zak van af en toe..... ;-) Maar het is wel een leuke sport om te zien (vooral wat eromheen gebeurd ;-)). Weet alleen niet of je tussen die brede harries wil lopen....

    Groeten, Ronald

  • 12 December 2007 - 07:01

    Fritsi:

    Gaaf man! Enjoy

  • 23 December 2007 - 14:50

    Huib En Ad :

    Hey Ronald,Fijn dat het goed met je gaat in de states,we wensen je fijne kerstdagen (of is het er maar een)en een goed oud en nieuw zonder oliebollen denken we.
    Groetjes vanuit Ouddorp.

  • 31 December 2007 - 09:08

    Lionne:

    Hoi, Ronald ik hoop dat de kerstdagen ook een beetje gezellig waren en dan nu maar het nieuwe jaar in. De allerbeste wensen en dat alles maar naar wens mag gaan. De groetjes van ons allemaal.
    De Vissertjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Na mijn Aberdeen stage nu het volgende buitenland avontuur. Ik zal in dit dagboek proberen de komende tijd verslag te doen van mijn wereldreis. Ik ga voor 2 jaar in verschillende landen werken in de olie en gas industrie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1049
Totaal aantal bezoekers 39978

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: