Toch nog berichtje uit LUX - Reisverslag uit Luxemburg, Luxemburg van Ronald Braber - WaarBenJij.nu Toch nog berichtje uit LUX - Reisverslag uit Luxemburg, Luxemburg van Ronald Braber - WaarBenJij.nu

Toch nog berichtje uit LUX

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

23 November 2007 | Luxemburg, Luxemburg

Hey Hallo,

Zoals al eerder verteld, zou ik mijn Basel periode afsluiten met een periode in Luxemburg. Het heeft even wat voeten in de aarde gehad om er te komen, maar ik ben er. Op maandag had ik de trein vanaf Basel die direct naar Luxemburg had moeten gaan. Wil het nu dat de fransen het daar niet helemaal mee eens waren... De fransen vinden het blijkbaar leuker om te staken dan te werken... DUS, het hele openbaar vervoer lag/ligt plat. Ik had al eerder gehoord via het nieuws etc. dat het inderdaad een zooitje was. Maar ik zat inmiddels 2 uur in de trein zonder problemen en zat eigenlijk heel goed. Tot op het moment dat Strasbourg werd bereikt......... Daar begonnen de grappen. Er werd dus mede gedeeld (in het Frans, met hand en voet werk erachter gekomen wat het was) dat de trein daar stopte en niet verder ging. Ik denk how daar gaan we. Maar toch nog met enig vertrouwen op zoek naar een trein die me verder zou kunnen brengen, omdat ik het idee had dat ik over kon/moest stappen. Kom je bij de info balie, geen woord engels (?!?!), melden ze je zonder blikken of blozen dat er door de stakingen geen treinen meer rijden vandaag (het was pas half 6....!!!!) En nu? mensen massa's die gestrand zijn en een hotel willen, net als ik. Maar heb er toch een kunnen krijgen, gelukkig! De nacht doorgebracht en volgende dag was het relatief rustig met stakingen dus verder zonder problemen in Luxemburg aangekomen.

Verder vermaak ik me prima op de luchthaven. Blijft mij echt fascineren wat er allemaal gebeurd in deze tak van de business. Het kantoor zit op 100 meter van de landingsbaan dus je ziet die enorme 747 machines opstijgen en landen en kan letterlijk meegenieten van de geluiden en geuren;-). Heb me de laatste 3 dagen flink bij kunnen scholen met de dingen die hier gebeuren en wie wat doet. Ook weer belangrijk voor later.

Morgen neem ik de trein weer door naar NL. Hoop dat ik hier niet zoveel last meer heb van de stakingen want die zijn nog niet voorbij begreep ik. Zullen het zien.

Last but not least. Het weekend met Pim en Berry was echt super. Erg gelachen en heel lang opgeweest ;-). Veel op stap geweest en zondag naar een berg, waar toevallig sneeuw lag. Bijgaand wat foto's....

Nou de groeten.

Ronald

  • 24 November 2007 - 18:46

    Brabers:

    De drie musketiers (na een weekend feesten)tegen een blauwe lucht (foto "Best koud"), meer heeft een mens niet nodig....!

    Zwitserland achter de rug op naar het volgende avontuur tot februari 2008 in ......Houston!
    Wat een mooi leven tot nu, zeker dat je de kans krijgt voor deze ervaringen.

    Tot het volgende bericht van je nieuwe avontuur in de USA!
    Succes en take care!!!!

    Mam & Pap

  • 28 November 2007 - 07:48

    Lionne:

    Hoi heb gehoord dat je in Houston bent aangeland. Ik hoop dat je al een beetje bent bijgekomen van het tijdsverschil.we wensen je heel veel succes daar en bovenal een plezierige tijd.En we houden het via deze site in de gaten. Nou groetjes van ons allemaal.

  • 29 November 2007 - 18:22

    Fritsi:

    En nog bedankt voor je LUX verslag - verry ussefull - alleen ff op je spelling letten ;-)

  • 04 December 2007 - 09:34

    Flapdrol:

    zien we nog een berichtje tegemoet danspartner?

  • 04 December 2007 - 09:52

    Basel Visitor:

    Ha flapdrol!

    Aangezien je al enige tijd in Houston verblijft verwacht ik wel een berichtje vanuit daar.

    Ik krijg een beetje het gevoel dat je daar lekker vakantie aan het vieren bent en ons een beetje links laat liggen omdat wij hier wel aan het werk zijn!

    En die houding staat me niet aan! Ik bedoel we hebben hetzelfde Baselse pasjeshouder en zitten qua dansstijl ook redelijk op 1 lijn.

    Nu we het over dansen hebben: Pim probeerde afgelopen zaterdag het dansje met me mee te doen. Inderdaad hij probeerde het, het liep niet goed af en ik kreeg de schuld. Ik moet hem nog veel leren maar ben wel van mening dat het een topper kan worden hoor in onze stijl.

    Verder weinig veranderd hier, bier smaakt in Zuid-Beijerland nog hetzelfde en de apfelkorn in Numansdorp is ook niet veranderd.

    Hoe smaken die Texaanse burgers daar? Hier bij de McDonalds vallen ze namelijk vies tegen!

    Met die gare club van je gaat het ook redelijk he? Jullie staan nu gelijk met de kampioenen. Was laatst samen met Jur naar Excelsior geweest, daarna businesslounge in! Was wel leuk, beetje staan staren naar v. Hooijdonk en Bruins. Moest gelijk aan die foute actie van jou denken in de Baja toen je Leonardo stond te filmen.

    Die is trouwens op de weg terug he, die zie ik er wel een paar maken tegen jullie in de volgende Klassieker.

    Hoe is het met je secretaresse daar? Als je wat foto`s hebt (na werktijd) zie ik die graag van je!

    Ik ga maar weer eens aan het werk, kan niet naar jou kijken....

    Daggggggggggg kameraad



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Na mijn Aberdeen stage nu het volgende buitenland avontuur. Ik zal in dit dagboek proberen de komende tijd verslag te doen van mijn wereldreis. Ik ga voor 2 jaar in verschillende landen werken in de olie en gas industrie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1967
Totaal aantal bezoekers 39971

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: