Last one - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Ronald Braber - WaarBenJij.nu Last one - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Ronald Braber - WaarBenJij.nu

Last one

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

11 November 2007 | Zwitserland, Bazel

Hallo allen,

Hier waarschijnlijk het laatste bericht uit Basel. Er is overwacht een verandering in de planning gekomen waardoor ik een week eerder zal vertrekken uit Basel. Er is besloten om mij nog een week naar Luxemburg te sturen. Waarom? Omdat Luxemburg een van de belangrijkste "Gateways" (logistiek knooppunt) richting Afrika is. Daar wordt alle luchtvracht voor West Afrika verzameld en vervlogen naar Malabo, Equatorial Guinea. Het leek iedereen een goed plan om daar is te kijken hoe dat in zijn werk gaat. Mij leek dat ook wel wat. Want zeg eerlijk, een extra kantoor - een extra ervaring! Dus zal ik volgende week maandag (19de) mijn biezen pakken en een stukje dichter naar Nederland trekken.

Om even terug te kijken op de laatste 3 maanden in Basel, moet ik zeggen dat ik het erg goed naar me zin heb gehad en dat de tijd gevlogen is. Mede door een tussentijdse vakantie en een bezoek aan Nigeria, maar toch.

In het vorige bericht was al een beetje te lezen hoe de eerste dagen waren in Nigeria. Nou het resterende was niet anders dan weer heel ervarend en indrukwekkend. Denk dat dit relatief korte bezoek zeker bijgedragen heeft aan mijn ontwikkeling in het vak. Daar kom je toch dingen tegen die je in "de beschaafde wereld" eigenlijk niet ziet.

Wat nog op de planning staat voor komende week... Ik moet uit zien te zoeken wat de beste manier is om in Luxemburg te komen, ook gezien het slepen van m'n hebbe en houwe. Maar zoals het er nu uitziet is de trein de beste optie. Ook zal Frits (oud collega van Moerdijk) weer de midweek bij mij overnachten net als afgelopen week. Was erg gezellig en erg weinig slaap uren gemaakt....!

Ook zullen Pim en Berry komend weekend overkomen naar Basel om hier het bier is te proeven... ;-). Dus die komen vrijdag aan een zullen maandag (misschien tegelijk met mij) weer terug gaan. Zal ook erg gezellig worden denk ik.

En dan na het korte weekje Luxemburg op naar de States. Op de 26ste vlieg ik naar Houston (Houston we have a problem... haha). Heel toevallig ben ik vlak voor dat vertrek het weekend in NL waardoor ik nog net naar het jaarlijkse Panalpina Nedeland feest kan gaan. Heel leuk want dan zie ik de collega's waar ik in Nederland mee heb gewerkt toch ook weer eens.

Was weer wat lees voer. Hoop misschien nog met een kort verhaaltje te komen uit Luxemburg en anders tot in Houston!

Gegroet, Ronald

P.s. Basel was TOP! Zal het zeker gaan missen. Maar goed, aan alles komt een eind!

  • 12 November 2007 - 06:55

    Lionne:

    Je loopt nog een leuk beroep mis, je zou schrijver moeten worden. Je schrijft elke keer weer een mooi verhaal over je buitenland ervaring. Nou veel succes in Luxemburg dan maar weer, en ik zie het volgende bericht wel weer verschijnen. Groetjes vanuit Brielle

  • 12 November 2007 - 14:19

    Mistery Guest:

    Basel maak u zelf klaar.....

    Dit weekend zal u overspoeld worden door vreugde, plezier, gekheid en 3 stuks knappe jongemannen.

    Houd uw rolluiken naar beneden en zet de televisie en radio aan.

    het kan uit de hand lopen......

  • 13 November 2007 - 12:04

    Jozina:

    Ik ben blij, dat je het nog steeds zo goed naar je zin hebt.Geweldig Ronald jij krijg zo heel wat van de Aardbol te zien, ben best jaloers op je! Heel leuk om je stukjes te lezen en veel plezier met je vrienden nog in Basel.
    Lieve groetjes van ons allemaal.

  • 14 November 2007 - 09:45

    Annemarie:

    Houston....!!!! Wil ik ook heen..
    Lekker hoor!! beetje winter vieren in je korte broek!! haha

    Veel plezier dit weekend met berry en pim!!

    xx

  • 15 November 2007 - 20:34

    Pap En Mam:

    fijn weekend.
    tot volgende week.
    pap en mam.

  • 20 November 2007 - 21:23

    Fritsi:

    Vond het ook erg gezellig in je knusse appartementje. Jammer van het poolen! Revanch komt! Het ga je goed

  • 21 November 2007 - 13:15

    Rina:

    je neemt toch wel je leuke fiets mee hoop ik...... groet en vooral veel lol!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Na mijn Aberdeen stage nu het volgende buitenland avontuur. Ik zal in dit dagboek proberen de komende tijd verslag te doen van mijn wereldreis. Ik ga voor 2 jaar in verschillende landen werken in de olie en gas industrie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 39979

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: