Time flies when you having fun.... - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Ronald Braber - WaarBenJij.nu Time flies when you having fun.... - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Ronald Braber - WaarBenJij.nu

Time flies when you having fun....

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

14 September 2007 | Zwitserland, Bazel

Luitjes,

Tijd vliegt, ongelofelijk. Zit inmiddels alweer een volle zes weken in Basel. En ook na zes weken is het nog steeds goed vol te houden. Nu het eind (ja het eind) van mijn verblijf in Basel al snel dichtbij komt, heb ik het idee dat ik het wel ga missen als ik weg ben.

Ook op het werk gaat het erg goed. Ben nu met een projectje bezig dat erg interessant is en ook moet gaan werken naar mijn idee als het klaar is. Waar ik mee bezig ben moet in heel West Afrika geïmplementeerd gaan worden. Das wel gaaf, zeker gezien ik het zelf bedacht heb (met wat hulp van Frits). Hij heeft de voorzet gegeven..... Dit alles moet het kleine ‘koerier’ (zendingen tot max. 200 kg) werk ik Afrika gaan optimaliseren. Anyway, wel erg gaaf om mee bezig te zijn. Ben benieuwd hoe het management gaat reageren als ik het ga voorstellen ?.

Verder komt er wat meer duidelijkheid in de plannen. Zoals het er nu uitziet is dat ik volgende week zaterdag weer terug vlieg naar Amsterdam voor de vakantie (lekker naar Curacao.... :-P). Wel weer even lekker om weer thuis te zijn, lekker een biertje doen met de jongens en dan lekker relaxen......

Als ik terug ben van vakantie is het nog maar een paar dagen in Basel en dan weer terug naar Amsterdam om daar me vlucht naar Lagos, Nigeria te pakken. Ik vlieg naar Lagos om vervolgens de volgende dag door te vliegen naar Port Harcourt..... Hier blijf ik 3 weken en kom dan terug voor 2 weken naar Basel. Dan zitten we inmiddels in November en zal ik ergens in de derde week hiervan naar Houston vertrekken.

Over de periode na Houston is nog niet heel veel bekend. Ik kreeg vorige week de keuze: Singapore of Noorwegen. Heb er even over na mogen denken maar heb toch voor Singapore gekozen omdat ik denk dat toch net iets gaver is dan Noorwegen. Maar de kans bestaat alsnog dat ik naar Noorwegen wordt gestuurd gezien er problemen zijn met het regelen van verzekering ed. Maar Noorwegen zou ik ook niet geheel vervelend vinden ( ;-) lekker snowboarden)

Verder staat er voor deze week nog op de planning dat ik maandag naar Bern (hoofdstad) moet om bij de Nigeriaanse ambassade een Visa zien te krijgen. Alle documenten die vereist zijn, zijn naar mijn idee in orde, maar je weet het nooit..... Ook was het (uiteraard) vereist om volledig ingeënt te zijn tegen allerlei ziektes. Dus ben ik vorige week naar de Tropen kliniek geweest om me neer te laten spuiten tegen geelzucht enzo.....

Heb besloten om er maar gelijk een dagje uit van te maken in Bern. Schijnt een hele mooie stad te zijn dus ga er maar gelijk een kijkje nemen maandag. Pictures to follow....

Nou voor de meeste van jullie tot volgende week en anders tot horens....

Adios! Ronald

  • 15 September 2007 - 14:25

    Pap En Mam :

    Als je dit alles na afloop van je avontuur toch niet bevalt,(lijkt me onwaarschijnlijk)dan kun je altijd nog schrijver worden.
    Weer een leuk verhaaltje.

    succes deze week nog en tot volgende week.
    Kus pap en mam.

  • 15 September 2007 - 14:52

    Lionne:

    Gelijk maar een reactie van mij anders krijg ik op mijn kop,maar inderdaad het leest goed, klinkt goed en je vertelt goed. Geen last van die nare prikken hoop ik? Nou zet hem op de laatste week en dan naar Curaçao,let op die C. Veel plezier in Bern en tot horens, mag niet mee namelijk. doei Lionne


  • 25 September 2007 - 14:56

    Mendy:

    Olaatjes! Alles goed? hoe was de vakantie? waar ben je nu dan? ondertussen al onderweg naar Port Harcourt? of misschien nog net in Basel? Je bent wel een echte globe trotter aan het worden zo! :o) Frank ik en hebben besloten om samen op wereldreis te gaan zodra mijn huis verkocht is. Verwachting is dat we over ongeveer 7/8 maanden weggaan. Heb ze hier al verteld dat ik mijn baan dan stopzet, zodat we ons, als we het naar ons zin hebben, gewoon kunnen settelen waar we maar willen! :o)

    Nou Roonie, leuk om weer de nieuwe berichten te lezen. En de foto's vind ik ook erg leuk om te zien.

    Liefs en de groeten weer!
    mendy

  • 04 Oktober 2007 - 19:53

    Jozina:

    Goh als ik alles zo bekijk op die site heb jij best een rotleven, jammer hoor!
    Van harte gefeliciteerd met het uithoudingsvermogen van je ouders he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Na mijn Aberdeen stage nu het volgende buitenland avontuur. Ik zal in dit dagboek proberen de komende tijd verslag te doen van mijn wereldreis. Ik ga voor 2 jaar in verschillende landen werken in de olie en gas industrie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 39990

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: