Aankomst Basel!!! - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Ronald Braber - WaarBenJij.nu Aankomst Basel!!! - Reisverslag uit Bazel, Zwitserland van Ronald Braber - WaarBenJij.nu

Aankomst Basel!!!

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

07 Augustus 2007 | Zwitserland, Bazel

Heey

Nou daar ben ik dan. Gister aangekomen in Basel. Hier begint het Oil & Gas avontuur. Ik sta versteld van de manier van ontvangst. Toen ik hier gister (maandag red.) aankwam werd ik opgehaald en direct rondgeleid in de stad. Ze hebben me laten zien waar de belangrijkste dingen te vinden zijn. Ook reedt er iemand met me naar de supermarkt voor de grote boodschap, Was wel makkelijk voor de eerste grote inkoop van wasmiddelen enzo. Was dus prima. Daarna zijn we even de stad ingegaan en hebben we wat gegeten. Ook is er gelijk een OV kaart voor me gekocht (alles wordt gedaan, niet normaal) Het eten en dus ook die OV hoefde ik niks voor te betalen. Thuis aangekomen beetje opgeruimd en dvdtje gekeken en gaan pitten.

Vanochtend ging het verder waar het gister gebleven was. Ik werd opgehaald om naar kantoor te gaan. Op kantoor kreeg ik direct een laptop top mijn beschikking. Ook de mobiele telefoon is in aanvraag. Die moet ik als het goed is deze week nog krijgen. Het mooie is dat ik waarschijnlijk via die tel. ook thuis op internet kan. Dus via laptop en tel beetje msn'en..... :P . En ook vanmiddag werd ik weer mee uitgenomen voor lunch.......... :P
Verder is het appartement prima verzorgt. Ziet er goed uit in hartje Basel. Twee minuten lopen en alles is bij de hand. Wat opvalt is dat er enorm veel bioscopen zijn.

Het weer valt vandaag een beetje tegen. Gister was het hier erg warm (ruim dertig graden). Ik vond het prima, maar de mensen hier waren het liever kwijt dat rijk. Die zin kregen ze want vandaag was het eigenlijk alleen regen. Het weekend ziet er weer goed uit.

Ze hebben me gevraagd om een Zwitserse bankrekening te openen voor het storten van mijn salaris. Dus dat ga ik dit weekend even doen. (handig voor later ;-))

Ik zal ook wat foto's maken, dan zet ik die ook hier online.

Ciao!

Ronald

  • 07 Augustus 2007 - 20:20

    Miranda:

    Hee broertje,

    Heel veel succes en maak er wat van..
    We zullen je missen!!!

    Liefs Miranda

  • 07 Augustus 2007 - 20:54

    Debrabers:

    Hey gozer,

    Mooi verhaal, gaat helemaal goed komen daar in Basel....en verder.
    Klinkt allemaal erg goed.

    Heel veel succes!!

    Liefs Mams & Paps

  • 08 Augustus 2007 - 07:02

    Lionne:

    Heb je niet een soort huishoudster nodig wil dat best wel doen hoor!Geintje!!! Klinkt allemaal heel goed dus iedereen hoeft zich niet meer ongerust te voelen. Ik houd je in gaten,ik bedoel de e-mails natuurlijk nou de groeten van ons allemaal en succes
    Doei lionne

  • 11 Augustus 2007 - 07:13

    Lionne:

    Hoi je had toch wel je kaplaarzen meegenomen,want die had je volgens nieuws wel nodig of viel het mee.
    We horen het wel groetjes, lionne

  • 11 Augustus 2007 - 21:04

    Sandra:

    he ronald,

    hoe is het in "ons" stulpje. ik vind het nog steeds jammer dat ik de mogelijkheid niet heb gehad om deze kans te grijpen, maar ja heb nu wel een hele leuke andere baan, maar toch (je weet hoe ik het bedoel) maak er iets van, want o wat was het leuk geweest als we met zijn tweeen dat traineeship hadden kunnen doen.
    Als het goed is heeft mendy je de kaart gegeven en ik hoop dat je hem ook bij je hebt, want hij moet je geluk brengen.

    heel veel succes en maak er voor ons beiden wat van (je moet nu dubbel zo hard er tegen aan ) ha ha ha

    groetjes,

    je oud collega sandra

  • 13 Augustus 2007 - 10:55

    Danceboy:

    Ha dans partner.

    Wil je even melden dat ik nog geen vervanger voor je heb gevonden. we waren afgelopen zaterdag in High Street. dat vond ik een mooi tentje, zo mooi dat ik gelijk aan ons tentje moest denken.

    Veel plezier daar en spreek je snel

    Groetjes van een mistery dancer.

    Ook de groeten van alle andere jongens

  • 13 Augustus 2007 - 10:56

    Danceboy :

    krijgen we trouwens nog foto`s te zien van de receptioniste ofzo?

  • 29 Augustus 2007 - 12:53

    Mendy:

    He Hallo!

    wat leuk dat je zo warm ontvangen bent.
    Dat doet ons (en zeker en vast je moeder ook) erg goed.
    Je hebt het vast erg druk de afgelopen 2 weken, want zie geen nieuwe ontwikkelingen. Wat moet je daar allemaal doen?

    lezen het allemaal wel weer.
    Liefs
    Mendy
    p.s. Heb je al foto's op de site gezet? of zijn het alleen nog de foto's uit Schotland?

  • 30 Augustus 2007 - 12:31

    Voedselmaatje:

    Mendy ik deel je mening. Ik kijk namelijk ook reikhalzend uit naar nieuwe berichten. Ronald je kan het dan wel erg druk hebben op je werk, ik niet, dus zou het fijn vinden als je hier af en toe wat plaatst kan ik ook wat lezen (beetje dagopvulling). Verder alles goed daar? Je word hier trouwens erg gemist, horden vrouwen staan je elke dag weer voor de deur van lijsterbesstraat 40 op te wachten! Nou de groeten ik ga maar weer eens wat doen. Koffie drinken ofzo.

    P.S. Dat van die danspartner zoeken heb ik opgegeven hoor. Wat een drama is dat!

  • 30 Augustus 2007 - 12:32

    Kampeerder:

    Blijft een mooi tentje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Na mijn Aberdeen stage nu het volgende buitenland avontuur. Ik zal in dit dagboek proberen de komende tijd verslag te doen van mijn wereldreis. Ik ga voor 2 jaar in verschillende landen werken in de olie en gas industrie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 39982

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: