Tijdje geleden - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Ronald Braber - WaarBenJij.nu Tijdje geleden - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Ronald Braber - WaarBenJij.nu

Tijdje geleden

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

06 April 2006 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

He hallo,

Ik weet het...is al weer een tijdje geleden. Maar dat maakt dit bericht des te leuker. Heb veel beleeft en gedaan de afgelopen weken. Het begon een week of twee geleden (daarvoor ging het eigenlijk zijn gangetje). Zoals eerder verteld zouden we een gezellige avond uit hebben met de mensen waarmee ik heb gewerkt de eerste 9 weken. Deze avond was zeer geslaagd. We zijn eerst naar de bowlingbaa geweest waarna we vervolgens naar de stad zijn vertrokken voor een afzakkertje. Er waren er een aantal die niet meer aanspreekbaar waren. Dus erg gezellig.

Na dat weekend brak de spannende maandag aan waarop ik naar het nieuwe kantoor zou gaan. Weer helemaal nieuw, ofdat ik opnieuw moest beginnen. Maar alle zorgen voor niks want het bevalt prima daar. Zijn wederom zeer vriendelijke mensen, en is erg gezellig. Ik zit de eerste weken bij de mensen van het wegtransport. En die kijken niet zo nauw als je begrijpt wat ik bedoel. En dat leverd geregeld leuke momenten op.

Ik was eigenlijk niet alleen zenuwachtig om het feit dat ik zou verhuizen, maar ook omdat ik een surprise reis had geboekt om thuis te verrassen. Maar alles was goed gegaan. Leuk om die reacties allemaal te zien. Anyway, een heel erg leuk weekend gehad. En weer even bij de collega's op Moerdijk langsgeweest.

Ik vloog dus weer terug op maandag avond naar het noordelijk gelegen Aberdeen. Goed en wel aangekomen ben ik mijn bed in gedoken, want de volgende dag moest ik weer aan de slag.

Toen de woensdag was aangebroken kreeg ik rond een uur of 11 de vraag of ik zin had om naar Londen te gaan. Ik dacht dat het een grap was dus ik zei "ja, tuurlijk". Maar het bleek dat hij serious was. Toen zei ik, als jij serious bent, ben ik het ook. Dus een kleine anderhalf uur later zat ik (weer) in het vliegtuig op weg naar Londen. Het verhaal er achter is dat er zeer urgent een onderdeel naar een in Singapore stil liggend schip moest. Zonder dit onderdeel kon het niet varen. De snelste (en zekerste) manier om dit in Singapore te krijgen is per "hand carry" (per bagage meenemen van goederen) Ik vloog dus naar London Heathrow om daar iemand te ontmoeten die door vloog naar Singapore. Waarna ik de zelfde avond nog terug naar Aberdeen vloog. Echt heel erg gaaf. Iets om nooit te vergeten. Heb alleen maar vliegtuigen en luchthavens gezien, maar het was echt een hele belevenis. En heb vanmiddag te horen gekregen dat alles goed is verlopen en dat het goed is aangekomen in Singapore. Ik ben dan toch een beetje een belangrijke schakel geweest in het hele process en daar kreeg ik dan ook de waardering voor.

Over waardering gesproken, kheb mijn beoordeling ook gehad (over de eerste 10 weken) vorige week vrijdag. Die was ook zeer positief, dus daar ben ik ook een beetje trots op.

Allemaal zeer leuke dingen gedaan en gezien afgelopen tijd, dus das top.

Ik spreek jullie snel weer!

Brgds, Ronald

  • 06 April 2006 - 20:35

    Pap En Mam:

    Wat waren wij blij verrast om jouw weer te zien.We hebben door jouw verrassing een super weekend gehad.jammer dat de dagen zo snel voorbij vliegen.Ook wij zijn trots op je met alles wat je daar doet.Wie weet sturen ze je ook nog een keer naar de andere kant van de wereld. Zou wel super zijn.Xxx pap en mam.

  • 07 April 2006 - 07:21

    Lionne:

    Eindelijk weer eens een bericht uit het verre noorden.Alles klinkt nog even positief gelukkig, dus de laatste loodjes kom je vast ook goed doorheen.Werk ze;feest ze en geniet ervan. Groetjes bas en lionne

  • 17 April 2006 - 14:01

    Pim:

    Beter dat het ook lekker loopt bij jou! Je mag trots zijn op een goede waardering ;-)

    Veel succes de laatste paar weken nog!

    Have fun,

    Pim

  • 21 April 2006 - 17:51

    John Van Der Valk:

    Hey ronald,
    Begreep dat je iedereen heb laten schrikken met je onverwachte bezoek. Je hebt een hardstikke leuk site gemaakt, de foto's zien er hardstikke goed uit. Veel plezier in Schotland.

  • 15 Mei 2006 - 17:58

    Mendy:

    He Ronald! je hebt niet eens op je site gezet dat je nu al weer 2 weken in NL zit omdat je collega's van de Parel je terug hebben laten komen om je kennis van Mepaw te delen! we zijn erg blij dat je ons bent komen helpen. Hoop wel voor je dat je snel weer terug kunt om je stage periode goed af te kunnen ronden.

    Groetjes en misschien tot de 25ste! (afhankelijk dus of jij er wel/niet bent)
    Mendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Na mijn Aberdeen stage nu het volgende buitenland avontuur. Ik zal in dit dagboek proberen de komende tijd verslag te doen van mijn wereldreis. Ik ga voor 2 jaar in verschillende landen werken in de olie en gas industrie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 39969

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: