Wedstrijd - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Ronald Braber - WaarBenJij.nu Wedstrijd - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Ronald Braber - WaarBenJij.nu

Wedstrijd

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

11 Februari 2006 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Hooooi,

"We are famous Aberdeen"... dat is wat er het meest werdt gezongen afgelopen woensdag. Bij een fantastische wedstrijd. Aberdeen FC stuntte tegen de Rangers door met 2-0 te winnen. (das ongeveer het zelfde als 020 in De Kuip zou winnen, stunten dus :P) Er werd nog iets voor gezongen, maar dat was moeilijk verstaanbaar. Het was echt een geweldige sfeer en met een Nederlandse debutant, Ferne Snoyl (Feyenoord). Ze wisten niet wat ze van hem moesten verwachten, maar hij is hier warm onthaald want hij gaf de voorzet voor de eerste goal, dus hij kan niet meer stuk. Leuk voor die jonge. Maar zoals gezegt, de sfeer is geweldig, met schreeuwende en scheldende schotten er tussen. Er zat er ook zo een naast me. Zijn vocabulair bestond uit F**cking en Donky. Geloof niet dat hij meer woorden kon, maar niet te min heb ik me wel rot gelachen om die gozer.

Ik zat niet bij de mensen waarmee ik naar het stadion ben gegaan. Dat kon niet. Hij had een kaartje gehaald zo dicht mogelijk bij hem. Ik zat ongeveer 10 stoelen verder maar dat was geen probleem.

Voor de wedstrijd natuurlijk ff de pub in voor een "pient". Lekker. In die pub waren ook een aantal collega's van het andere kantoor die ik al eerder een keer had ontmoet. Allemaal heel aardige mensen, en die heb ik ook wat beter leren kennen nu. Ook een praatje gemaakt met een Zwitser die hier voor 2 jaar naar toegekomen is. Omdat hij ook een "niet" schot is praat dat wel makkelijk :P.

Ik heb me erg vermaakt die dag... super.. ik hoop dat er nog een paar wedstrijden komen waar ik naar toe kan.

Ik zou afgelopen vrijdag naar een schip gaan om een kijkje te nemen bij het hele process, maar het schip was vertraagd en loopt Aberdeen waarschijnlijk morgen (zondag) aan. Dus maandag ochtend wordt ik met een taxi van kantoor opgehaald en later de dag weer terug gebracht. Ga er zeker foto's maken, dus die zet ik wel ff online. Over foto's gesproken, uiteraard ook foto's bijgaand van de wedstrijd.

Verder gaat het op het werk zelf ook goed. kan het goed vinden met alle collega's en er wordt ook veel gelachen. Krijg nu ook steeds meer te doen dus dat is ook wel lekker. Dat komt doordat het systeem nu wat meer vertrouwd word.

Het was weer leuk...ik schrijf snel weer.

Groeten Ronald.
P.s. Ik heb nieuwe buren...MET EEN "KEF" HOND. Het klinkt nog al hol daar dus je kunt de uitslag al raden... KEF KEF KEF de hele dag. :-)

  • 11 Februari 2006 - 18:20

    Mam En Pap:

    Fijn dat je je zo geamuseerd hebt bij de voetbalwedstrijd.We hopen dat je met dat kraamfeest ook veelplezier zult hebben en dat je dan niet te dronken word.leuke foto's trouwens
    dikke kus pap en mam

  • 11 Februari 2006 - 20:11

    Mendy:

    He hallo! Nou, misschien heb je het gezien op je MRD braber Ronald, maar zo niet....ik ga niet naar Qatar. Door alle kosten die ik moet maken zal het financieel niet goed uitpakken, en om daarvoor hier alles achter te laten...ik durf het niet aan. Maar aan de andere kant betekend het dus wel dat ik en juul zeker bij je langskomen! :o) dus bereid jezelf maar voor op een avond lekker stappen en feesten!!! hahahaha, zal wel ergens in Mei worden, maar aan alle geweldige verhalen te horen vermaak je je goed! Zo geweldig wat je doet. Om nooit te vergeten. En al helemaal geweldig om ook daar naar het voetbal te gaan! Veel plezier op de boot (luxe hoor, met een taxi te worden opgehaald! je zult wel moeten afkicken als je weer terug komt en zelf moet rijden) Fijn weekend.
    Mendy

  • 12 Februari 2006 - 15:03

    Opa En Oma Stad.:

    Hoi Ronald,
    Fijn dat je het naar je zin hebt.
    En dat je het maar kan wennen.
    het is toch maar fijn als je het naar je zin hebt.
    we zijn gisteren met 6 bejaarden bij een kennis op de koffie geweest,toen dacht de taxichauffeur dat we naar een disco gingen, wel grappig he.
    hij wou ons bij de kreek brengen in Ouddorp.
    groetjes en een dikke kus van allebij,Opa en Oma.
    dag Ronald.

  • 13 Februari 2006 - 08:04

    Lionne:

    hoi ronald
    fijn dat alles nu wat lekkerder loopt, de voetbalmatch is vast een van de hoogtepunten.
    geniet ermaar lekker van
    en luisteren naar mam en pap niet te dronken worden van die pients
    groetjes bas en lionne

  • 19 Februari 2006 - 13:49

    Pim:

    Hey dude, gave verhalen! Beter dat `t lekker loopt. Taxi is zeker luxe :-)

    Have fun! en spreek je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Na mijn Aberdeen stage nu het volgende buitenland avontuur. Ik zal in dit dagboek proberen de komende tijd verslag te doen van mijn wereldreis. Ik ga voor 2 jaar in verschillende landen werken in de olie en gas industrie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 40933

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: