Equatorial Guinea en einde in zicht! - Reisverslag uit Malabo, Equatoriaal Guinea van Ronald Braber - WaarBenJij.nu Equatorial Guinea en einde in zicht! - Reisverslag uit Malabo, Equatoriaal Guinea van Ronald Braber - WaarBenJij.nu

Equatorial Guinea en einde in zicht!

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

30 November 2008 | Equatoriaal Guinea, Malabo

Buenos Tardes

Weer ff een update! Ik ben de afgelopen drie weken in Malabo geweest, wat niet de meest fantastische plek is om te zijn...
Om te beginnen is het eiland op zich wel fantastisch mooi. Als je niet beter zou weten zou je denken dat het een eiland in de Caribieen is, maar de werkelijkheid is helaas anders...
De lui die daar de macht hebben maken er op zijn zacht gezegd een puinhoop van wat onder andere grootschalige fraude veroorzaakt. Alles draait daar om geld, dus bij bijna alles wat je doet willen ze geld zien wat ze ook zeer onvriendelijk maakt en agressief. Daarbij is iedereen op een of andere manier wel gelinkt aan de president familie of een hoge officier wat ze nog meer vertrouwen geeft en laat denken “wat wil jij me maken”. Ook wel grappig; als de president of een hoog pief zijn kont wil verplaatsen naar de airport of i.d. dan sluiten ze zonder moeite het hele centrum van Malabo af. Met een beetje pech zit je net aan de verkeerde kant en kun je geen kant meer op...
Al met al dus een vrij onvriendelijke en onrustige sfeer. Maar nogmaals, het eiland is super! Erg jammer dat het z’n puinhoop is. Maar aan de andere kant vond ik het ook wel leuk om zoiets is te maken. Daarbij ook grappig om wat Spaanse woorden op te pakken.
Na Malabo ben ik weer terug gevlogen naar Doula voor het weekend om vervolgens voor een meeting op maandag naar Point Noire in Congo te vliegen. Het weekend was – zoals inmiddels gewend van Douala – weer super. Zie de foto’s, die zeggen weer genoeg denk ik. Was in Kribi, z’n twee uur in zuidelijke richting van Douala.
Op de weg terug van Point Noire ben ik via Libreville gevlogen (je weet wel, waarik de eerste weken heb gezeten). Dat was een beetje zo geplanned omdat Frits ook (weer) in Libreville. Dus hebben we een gezellige avond gehad – en heb Frits weer op een nederlaag moeten trakteren met Poolen... Maar goed ;-).
En toen waren er nog maar 2,5 week over van mijn verblijf in Afrika dus is er besloten om die af te sluiten in Douala. Daar zijn op het moment van schrijven ook niet veel dagen meer van over omdat ik komend weekend al weer naar huis kom.... Onbegrijpelijk maar het is echt voorbij gevlogen.
Heb jullie allemaal gemist dus kijk er wel naar uit om ff naar huis te komen.

Tot volgende week!

Ciao!!!


  • 30 November 2008 - 12:28

    Mam En Pap:

    Hoi Ronald,

    Ik zit net een mail te sturen terwijl ik het bericht krijg van een nieuw verhaal.
    Wij zien ook erg uit naar je thuiskomst, we missen je heel erg.
    Zeker rond de december maand met alle feestdagen is het belangrijk iedereen die je lief zijn in je buurt te hebben.
    Het is inderdaad erg snel gegaan deze periode ook voor ons, dat komt misschien dat wij tussentijds vakantie hebben gehad.
    We zijn erg benieuwd naar je verhalen al hebben we al wel veel te horen gekregen zal er nog genoeg te vertellen zijn.

    Mam & Pap

  • 30 November 2008 - 16:10

    Miranda:

    Ik ben blij dat je weer naar huis komt! Geniet nog even van het lekkere weer want hier is het KOUD!!

    Tot zaterdag,

    Liefs Miranda

  • 30 November 2008 - 19:22

    Schrijver:

    Hierbij wat foto's van het weekend na Malabo in Kribi. Collega Patrick en zijn vrouw hebben me daar naar meegenomen - wat fantastisch en relaxed. Vooral de waterval was super. Tien minuten lopen over het strand... Blijkbaar een van de weinige watervallen ter wereld die op deze manier direct in zee valt..

    Groeten! Ronald

  • 01 December 2008 - 08:24

    Lionne:

    Hoi,ik ben blij dat alles goed gaat. En je bent dan ook zo weer in ons heel koud kikkerlandje.Buiten je talen leer je ook veel geduld te hebben denk ik.Nou een goede terugreis, zonder oponthoud. Groetjes uit Brielle

  • 03 December 2008 - 13:39

    Mendy & Frank:

    Roonie!!!!!
    wat fijn voor je dat je weer naar de sneeuw in Holland kan! Toch ook wel weer leuk om bij familie te zijn (ben wel een beetje jaloers). Het klinkt allemaal super bizar al die afrikaanse taferelen. Zorg maar dat je snel vrienden wordt met el presidente!
    Doe Frits volgende keer maar de groeten van me (en lach hem maar uit voor de nederlaag met poolen! hahahahaha)

    vele groeten weer en ho ho ho!
    Mendy & Frank

  • 22 December 2012 - 23:16

    Maycol:

    Hey, Ik vroeg me af hoe heb je het gedaan om het land binnen te komen ? Moest je daavoor vooral in Nederland naar de Ambasade van Equatoriaal-Guinea gaan of kon je dat gewoon op de luchthaven regelen ? Ik zou het heel fijn vinden als je me kon uitleggen hoe dat gegaan is. wil zelf namelijk heel graag naar die land toe gaan.

    alvast bedankt,

    grt Maycol

  • 06 November 2013 - 00:24

    Sander Elie:

    Hallo Ronald,

    Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als 'Maycol' in bovenstaand berichtje.
    Het schijnt zo goed als onmogelijk te zijn om dat land binnen te komen als toerist zijnde...
    Hoe ben jij binnengekomen? Met een zakenvisa??

    Ik kijk uit naar je reactie.

    Groeten,

    Sander uit Limbricht (bij Sittard)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Na mijn Aberdeen stage nu het volgende buitenland avontuur. Ik zal in dit dagboek proberen de komende tijd verslag te doen van mijn wereldreis. Ik ga voor 2 jaar in verschillende landen werken in de olie en gas industrie.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 5372
Totaal aantal bezoekers 39849

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: